Przewody przerzutkowe służą do kontroli zmiany przełożeń w przerzutkach. Składają się ze stalowej, plecionej linki znajdującej się w pancerzu z tworzywa sztucznego. Są one niezbędnym elementem umożliwiającym zmianę “biegów” podczas jazdy na rowerze.
Pod wpływem lat i intensywnego użytkowania przewody mogą ulec zniszczeniu w wyniku naciągnięcia, poszarpania lub przerwania. Ponieważ w takim wypadku konieczna jest ich wymiana, poniżej postaramy się napisać o przewodach nieco więcej, aby wybór zamiennika nie sprawił zbyt wielkich problemów.
Więcej informacji o przewodach przerzutkowych
Linki wewnętrzne na wyposażeniu zestawów przerzutkowych są z reguły cieńsze niż te w układzie hamulcowym. Ich średnica oscyluje w granicach 1.2 mm, podczas gdy w hamulcach spotkamy przewody o średnicy 1.6 mm. Do wykonania linek wewnętrznych wykorzystywana jest nierdzewna stal, co zapobiega korozji, a specjalna powłoka zmniejsza tarcie podczas użytkowania.
Podczas gdy wewnętrzna linka ulega napięciom wywoływanym za pośrednictwem sygnału z manetki, o tyle pancerz zachowuje swoją stałą strukturę. Taka konstrukcja umożliwia bardziej precyzyjną kontrolę nad zmianą przerzutek.
Należy zwrócić uwagę o jeszcze jednym elemencie przewodu, którymi są końcówki pancerza. Umożliwiają one odpowiedni montaż całego przewodu. Po zakupie nowego pancerza i linki ważne jest, aby przyciąć je w odpowiedni sposób i na odpowiednią długość. Jeżeli nie wiesz jak to zrobić, zalecamy powierzenie tego zadania specjaliście.