Ramy i amortyzatory

Rama jest niezbędną częścią roweru. To do niej montowane są kolejne elementy, tworzące całość roweru, takie jak wspornik kierownicy, kierownica, sztyca siodełka czy widelec... więcej


Kształt ramy ma wpływ na pozycję jazdy. Rowery górskie i szosowe mają krótką główkę ramy, która powoduje, że rowerzysta musi pochylić się do przodu. Ramy rowerów górskich i trekkingowych wykonane są z aluminium – ma to zapewnić lekkość i zwrotność. W celu uzyskania maksymalnej dopuszczalnej lekkości, producenci rowerów szosowych wykorzystują w produkcji ram włókna węglowe.

Ramy rowerów miejskich wykonane są najczęściej ze stali, która zapewnia stabilność i jest odporna na uszkodzenia. Obramowanie dedykowane mieszczuchom posiada długą głowę ramy, co wpływa na pozycję jazdy, w tym wypadku pionową. Ponadto rura górna jest mocno obniżona ułatwiając tym samym wsiadanie.

Widelec jest równie istotną częścią anatomii roweru co rama. Do niego montuje się koła, dodatkowo przedni widelec połączony jest z rurą sterową, która odpowiada za nadawanie kierunku jazdy. Widelce dopasowane są do różnych rodzajów rowerów i kół.

Amortyzatory stosowane są najczęściej na przednich widelcach rowerów górskich, crossowych i trekkingowych. Zadaniem amortyzatora jest poprawa komfortu jazdy po wyboistym terenie, dlatego tego rodzaju wspomagacze są dedykowane dla rowerzystów, którzy nie wzbraniają się przed jazdą po bardziej wymagających terenach. Ponieważ rowery miejskie oraz szosowe są zaprojektowane do jazdy po płaskiej nawierzchni, zwykle nie stosuje się w nich amortyzacji.

Zapraszamy również na naszego Bloga. Te artykuły mogą Cię zainteresować:

Rowery składane / składaki dla każdego

Rowery szosowe idealne na długie dystanse

Filtruj według

Cena
5 2499
Producenci
więcej... mniej
Model
więcej... mniej
Materiał
więcej... mniej
Długość
więcej... mniej
Rozmiar koła (")
więcej... mniej
Rozmiar ramy
więcej... mniej
Materiał ramy
więcej... mniej
Kolor
więcej... mniej
Kolor dominujący
więcej... mniej
Mocowanie hamulca
więcej... mniej
Rodzaj rury
więcej... mniej
Średnica rury
więcej... mniej
Medium resorująco - tłumiące
więcej... mniej
Medium ściskane
więcej... mniej
Typ ramy
więcej... mniej
Płeć
więcej... mniej
Dedykowany/a do
więcej... mniej
Średnica osi
więcej... mniej
Materiał dominujący
więcej... mniej
Średnica sztycy (mm)
więcej... mniej
Rozmiar ramy / ramy szosowe (")
więcej... mniej
Grupa osprzętu
więcej... mniej
Średnica rury sterowej
więcej... mniej
Skok amortyzatora (mm)
więcej... mniej

Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Akceptuj Więcej informacji Odrzuć